Joensuun perussuomalaiset tukevat toriyrittäjiä

Perussuomalaiset tukevat toriyrittäjiä

Karjalaisessa la 5.6.2021 keskustan Joensuun kunnallisjärjestön puheenjohtaja Jaakko Karvonen ja varapuheenjohtaja Päivi Eteläpää esittivät huolensa Joensuun torin yrittäjien puolesta kuntavaalien alla. Mielipiteessä esitetään jopa valheellinen väite, jossa puolueille olisi annettu ohjeistus olla tarjoamatta mitään torilla, joka ei ole torimyyjiltä ostettua. Myös Joensuun perussuomalaiset ovat saaneet viestin Kaupunkiyhdistys Virta Oy:lta, ei ohjeita, eikä sääntöjä, vain yhteystiedot. Asia on tarkistettu toiminnanjohtaja Katja Kolehmaiselta. Ei ole olemassakaan keskustalaisten mielipiteessä esitettyjä ohjeita.

Sanatarkasti viesti kaupunkiyhdistys Virralta kuuluu näin: ” Yhteistoiminnan merkeissä olemme lähettäneet kaikille kunnallisvaalien toritilaisuuksiin tuleville puolueille kauppatorin kahviloiden ja grillikauppiaiden yhteystiedot. Voitte vapaasti ottaa yhteyttä yrittäjiin ja pyytää tarjousta heidän tuotteistaan. Pyytämällä esim. kahvilippuja tms. paikalliselta yrittäjältä tuette samalla yrittäjän ja kauppatorin toimintaa.”

Me perussuomalaiset tuemme paikallisia yrittäjiä ostamalla tarjoamamme tuotteet paikallisesti. Me ja vaaliteltalla kävijät käytämme torilla ollessamme toriyrittäjien palveluita. Toritilaisuutemme on järjestetty kaikkien ohjeiden ja määräysten mukaisesti.

Kari Surakka
Joensuun Perussuomalaiset ry

Sanomalehti Karjalainen 8.6.2021 (s.B4)

Kirjoitettu 8.6.2021